EN   DA   SV

Salgs- og leveringsbetingelser

 

                                  

 

 

1. Generelt

Salgs- og leveringsbetingelserne gælder for forbruger- og erhvervskøb af varer og digitale ydelser på compumail.dk. Siden ejes og drives af:

Compumail ApS
CVR-nr. 26686091
Høgemosevænget 1
8380 Trige
Tlf. 70252250
[email protected]

Priser
Alle priser er angivet inklusive moms og gælder kun i Danmark. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer uden varsel, udsolgte varer, valutaændringer og force majeure. Vores priser fastsættes dynamisk og flere gange om dagen. Vi tilbyder ikke prismatch.

Indgåelse af bindende købsaftale
Når du har afgivet din bestilling, modtager du en bestillingsbekræftelse fra os, der bekræfter, at vi har modtaget din bestilling. Som vi gør opmærksom på ved checkout, er der ikke indgået en bindende købsaftale, før du modtager en ordrebekræftelse fra os, og vi forbeholder os ret til at annullere din bestilling i tilfælde af prisstigninger, valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl m.m.

Forlænget returret på julegavekøb 2023
Vi tilbyder forlænget returret på julegavekøb i perioden fra og med 14. november til og med d. 23. december 2023. Returretten gælder kun på uåbnede produkter og kun for privatkøb. Produktet skal være modtaget hos os senest d. 12. januar 2024.

 

2. Betaling 

Betalingskort
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • MobilePay
  • Mastercard/VISA Debet

Betalinger med private betalingskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz er gebyrfrie. Der opkræves gebyrer for korttyper udsted uden for EU, Norge, Island og Schweiz, hvilket først oplyses, når kortnummeret indtastes. Det gælder også for betalinger via MobilePay.

Ved betaling med betalingskort laver vi en reservation på kortet i bestillingsøjeblikket. Pengene trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

Kredit
Vi tilbyder ikke køb på kredit, men henviser til vores erhvervsafdeling, som du finder på www.dcs.dk.

Momsrefusion hvis varen udføres af EU
Compumail ApS tilbyder ikke udbetaling af momsen, hvis du udfører din vare af EU. Dette gælder alle fakturaer udsted efter d. 28/2-2023.

 

3. Levering

Levering med fragtfirmaer
Compumail ApS tilbyder levering til adresser i Danmark (fastlandet, brofaste øer og Bornholm) med følgende fragtfirmaer:

  • PostNord
  • GLS.

Vi tilbyder ikke levering til Grønland og Færøerne. 

Tilgængelige leveringsmetoder og forventet leveringstid fremgår ved bestillingen af den enkelte vare. De tilbudte leveringsmetoder og -pris varierer derfor fra produkt til produkt, da faktorer som vægt og produktets dimensioner afgør leveringsmulighederne. 

Såfremt du bestiller mere end én vare, vil din ordre blive sendt samlet, når alle varerne er på lager. Vi tilbyder ikke dellevering.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop, hvor der ikke er plads, vil fragtfirmaet omdirigere din ordre til en nærliggende pakkeshop, og du vil få besked direkte fra fragtfirmaet på e-mail og/eller SMS.

Afhentning
Vi tilbyder Click&Collect (afhentning) i vores vareudlevering på Høgemosevænget 1, 8380 Trige. Hvis du vælger Click&Collect, vil du modtage en e-mail og/eller SMS, når du kan afhente din ordre.

Vores vareudlevering har åbent 9:00 – 18:00 på hverdage.

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 3 hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en e-mail og/eller sms herom.

Bortkomne eller beskadigede varer og pakkefejl
Er der afvigelser fra, hvad du har bestilt og hvad du har modtaget, skal du kontakte os på 70 25 22 50, [email protected] eller via vores chatfunktion, senest 48 timer efter modtagelse af ordren.

Hvis du har modtaget en forsendelse fra os med synlige skader, skal du hurtigst muligt, og senest 48 timer efter modtagelse, reklamere til os på [email protected].

Ved skjulte skader skal du hurtigst muligt, og senest 5 døgn efter modtagelse, reklamere til os på [email protected].

Er din forsendelse bortkommen, skal du kontakte os på [email protected].

 

4. Erhvervskøb

Hvis du angiver bestillingstypen til erhvervskunde, angiver et CVR-nummer på din bestilling eller angiver fakturaadressen til en virksomhedsadresse, betragtes du som erhvervskunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt ved reklamationssager sker på egen regning
  • Håndtering af reklamationer skal altid gå til producenten eller dennes servicepartner hvis angivet på hjemmesiden, og kan ikke reklameres hos Compumail ApS.

Indsendes en vare på reklamation med henblik på retur under fortrydelsesretten, vil du blive opkrævet et gebyr på 300,- kroner inklusive moms.

 

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Compumail ApS, hvilket er omfattet af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Hvis du ønsker at bruge din fortrydelsesret, gør du det ved at udfylde en fortrydelsesformular her. Hvis linket er midlertidigt utilgængeligt, kan du udfylde en standard fortrydelsesformular og sender den på e-mail til [email protected]. Du finder formularen nederst i handelsbetalingerne (Bilag 1).

Nægtelse af modtagelse
Du kan ikke gøre brug af din fortrydelsesret ved at nægte modtagelse af varen, uden samtidigt at give os besked. Hvis du gør det, pålægges du et gebyr på 50,- kroner inklusive moms (tilsvarende en returlabel), som fratrækkes fra den refundering, du modtager fra os efter endt behandling af retursagen.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer af os på den samme ordre, har du mulighed for at returnere ét eller flere varer til os. Det omfatter dog ikke bundles bestående af flere varer.

Ved fortrydelse af dele af købet, vil du ikke blive refunderet fragtomkostningerne.

Undtagelser af fortrydelsesretten
Følgende er ikke omfattet af fortrydelsesretten:

  • Varer, der er tilpasset og produceret efter dine ønsker eller har fået et tydeligt personlig præg, som fx specialkonfigurerede produkter
  • Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Forseglede varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Dette omfatter blandt andet pleje- og hygiejneprodukter. For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Erhvervskøb (se punkt 4)
  • Plomberede eller forseglede varer, herunder bl.a. software
  • Digitale licenser (ESD) leveret pr. e-mail.

Returnering
Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og de skal være os i hænde senest 14 dage efter du har meddelt os, at du har fortrudt købet.

Returfragt
Du skal selv betale for returfragten, og du bestemmer selv, om du køber en returlabel af os under oprettelse af retursagen eller ej (50,- kroner inklusive moms).

Hvis du benytter dig af denne mulighed, er det os der hæfter, hvis der opstår en skade eller pakken bortkommer under transporten. Hvis du ikke benytter dig af denne mulighed, hæfter du selv, hvis der opstår en skade eller pakken bortkommer under transporten.

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, og vi anbefaler PostNord. Pakker leveret til pakkeshop eller forkert adresse vil ikke blive afhentet.

Nogle varer kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter PostNord Groupage via os.

Returadresse
Returpakker sendes til eller indleveres på (vareudleveringen) følgende adresse:

Compumail ApS 
Høgemosevænget 1
8380 Trige
Danmark

Mærk fragtlabel tydeligt med "RETUR" og dit ordrenummer. OBS. undlad at skrive direkte på den originale emballage. Indleverer du ordren i vores vareudlevering, vedlægges kopi af originalfakturaen, mærket tydeligt med ”RETUR”.

Varens stand ved returnering og emballage
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af den skønsmæssige vurdering foretaget af Compumail ApS ud fra en vurdering af varens handelsmæssige værdi.

Dette kan omfatte:

  • Montering af varen
  • Fjernelse af beskyttende film eller plastik
  • Brudt plombering
  • Brugsspor.

Vi anbefaler, at du gemmer den originale emballage, til du er sikker på, at du vil beholde varen. Ligeledes skal alt tilbehør i form af manualer, kabler, drivere m.m. medfølge og det skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde.

Alle varer, der returneres til Compumail ApS skal være forsvarligt emballeret. Skader som følge af mangelfuld emballering medfører at fortrydelsesretten bortfalder, da varen ikke er leveret tilbage i samme væsentlige stand. Varer der leveres i antistatisk indpakning, skal ligeledes returneres i samme type antistatiske materiale, som ved modtagelsen. Undlades dette, kan varen tage skade og fortrydelsesretten bortfalder.

Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du selv hæfter for. 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis varen er værdiforringet, du har bestilt en returlabel af os, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet (det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, vi har tilbudt i forbindelse med bestillingen) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi gennemfører automatisk tilbagebetalingen til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Ved indlevering af retur i vores vareudlevering, er der ingen kontantudbetaling ved fortrydelse.

 

6. Reklamationsret

Når du som forbruger handler hos os, er dit køb omfattet af købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret, hvoraf de første 12 måneder er omfattet af formodningsreglen. Har du foretaget et erhvervs (se punkt 4 i vores salgs- og handelsbetingelser), har du 12 måneders reklamationsret. Bemærk, at der på nogle varer kan være angivet garanti udover de 24 måneders reklamationsret. I sådanne tilfælde håndteres den udvidede garanti direkte med producenten.

Hvis du ønsker at reklamere over din vare under reklamationsretten, skal du oprette en reklamationssag, inden du sender varen til os. Du opretter en reklamationssag her.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Når du opdager fejl eller mangler ved en vare, skal du reklamere inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid blive betragtet som rettidig. 

I visse tilfælde håndteres reklamationer i samarbejde med producenten/servicepartner (omkostningsfrit ved berettiget reklamationssag) I sådanne tilfælde anbefaler vi, at varen sendes direkte til producenten/servicepartneren for hurtigere behandlingstid. Når det er tilfældet, vil det være angivet på vores hjemmeside ved oprettelse af reklamationssagen.

OBS: ved håndtering af reklamationssager hos producent/servicepartner vil den pågældende samarbejdspartners betingelser til enhver tid gøre sig gældende. Ved uberettiget reklamation kan du blive opkrævet for håndtering og serviceomkostninger af begge parter.
Bemærk at eventuelle labels, garantimærker m.m. under ingen omstændigheder må fjernes fra selve varen. I sådanne tilfælde kan reklamationsretten bortfalde.

Varen skal være os i hænde, senest 3 uger efter reklamationssagens oprettelse. Sker det ikke, afsluttes sagen automatisk i vores system.

Vi henviser i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Reklamationsbetingelser
Hos Compumail ApS kan du anvende din reklamationsret i henhold til vores til enhver tid gældende reklamationsbetingelser, som du finder her.

Adresse til indsendelse af reklamationssager:
Reklamationssager sendes til eller indleveres på (vareudleveringen) følgende adresse:

Compumail ApS 
Høgemosevænget 1
8380 Trige
Danmark

Påfør pakken det RMA-nummer, du modtager ved oprettelse af din reklamationssag. OBS. undlad at skrive direkte på den originale emballage. Indleverer du reklamationssagen i vores vareudlevering, vedlægges kopi af originalfakturaen, mærket tydeligt med dit RMA-nummer.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

 

7. Persondatapolitik

Du kan læse vores persondatapolitik her.

 

8. Klageadgang

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: [email protected]

 

 

9. PriceRunner købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster ingenting og tager kun et øjeblik. Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt. Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.


Betingelserne er sidst opdateret d. 1. marts 2023.


 

Bilag 1 Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Til Compumail ApS, Høgemosevænget 1, 8380 Trige, [email protected]:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Ordrenummer (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Slet det, der ikke er relevant