Kundeservice er live på
chatten man-fre fra 9-17

 EN/  DA/  SV/

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelt

Produktinformation
På vores site oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan I sende en mail til os på salg@compumail.dk alternativt kan man i de fleste tilfælde finde langt flere og bedre informationer på producentens hjemmeside - jvf. Markedsføringslovens § 3 og forbrugerlovens § 11 er dette ikke en acceptabelt fremgangsmåde på grund af urimelig konkurrencesituation. Men på grund af, at der hele tiden kommer nye produkter, - drivere samt andre features på producenternes site er der ofte ingen alternativ til leverandørernes site, medmindre man prøver mange af de alternative sites for driver updates / hardware tests. Vi ønsker jer held og lykke i jeres søgen efter oplysninger. Medfølgende produktinformation i form af manualer, drivere m.m. er oftest på engelsk - det er normal kutyme at elektroniske komponenter / reservedele leveres med udenlandsk dokumentation eller slet ikke leveres med dokumentation eller installationsvejledning hvis der er tale om bulk produkter. Vi tager forbehold for producentens specifikationer samt gør opmærksom på at producenten kan anvende samme specifikationer ved flere modeller (options forskel). 

Forbehold
2 års reklamationsret gælder KUN for varen. Vi giver ingen reklamationsret for, at produkter købt hos Compumail ApS virker sammen med produkter købt andetsteds medmindre det klart fremgår af producentens købsinformation. Kompatibilitetsproblemer er ikke omfattet af den 2-årige reklamationsret, bortset fra hvis kunden har betalt for monteringen på vores værksted. Vi supporterer ikke operativsystemer, hvis der ikke medfølger driver på originalforsendelsen til det aktuelle produkt eller det tydeligt fremgår på producentens hjemmeside, at produktet kan benyttes til det pågældende operativsystem på det tidspunkt varen er købt. Under informationsfeltet på de enkelte varer oplyses om deklaratoriske købs forbehold jvf. købelovens §75a, så som forventet levetid, brugstid m.m. Herunder manglende oplysninger med henblik på montering, anvendelse, opbevaring og vedligeholdelse af salgsgenstanden.

Registrering af personoplysninger
Compumail ApS registrerer dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail i forbindelse med ordreafgivelse, support og ved eventuel reklamation. Compumail ApS er dataansvarlig; dine oplysninger er sikre hos os og videregives ikke. Kun i tilfælde af lovgivning eller hvis en evt. retskendelse foreligger videregives oplysningerne. Oplysninger gemmes i henhold til regnskabsloven i 5 år. Hvor ikke andet er angivet, sendes oplysninger ikke krypteret. Alle dine data er beskyttet bag en firewall på vores database i ukrypteret form. Som registreret kunde har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.
Når du oprettes som kunde kan du vælge at sætte en såkaldt "cookie". Dette er en tekstfil, som gemmes lokalt på din PC. Hvis du vælger at sætte cookien, så huskes dine oplysninger automatisk, så du er fri for at logge ind på vores hjemmeside. Ellers skal du blot logge ind igen. 
Du kan til enhver tid slette ALLE cookies, ved at gå ind i Internet Explorer, under punktet "Funktioner". Vælg "Internetindstillinger" og derefter ”Slet cookies”. 
I nogle situationer registrerer vi din færden på Compumail ApS hjemmeside, for at sikre en optimal udbytte af dit besøg hos os, samt en løbende udvikling af vores site. Denne registrering kan ikke henføres til den enkelte bruger.
Efter en indgået aftale, er det ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker et nyt eksemplar af kontrakten pr e-mail, så send venligst en email til salg(@)compumail.dk

Emballage
Forsendelse af elektronisk udstyr skal altid foregå i antistatisk emballage. EDB udstyr er følsomme elektroniske komponenter - de skal pakkes forsvarligt ind - ikke noget med alm. brevkuverter eller boblekuverter eller lignende. Hvis du er I tvivl om forsvarlig emballage så tænk på hvordan du modtog varen eller send en e-mail til support@compumail.dk 
Varer der er modtaget i antistatisk materiale, skal ligeledes returneres i samme type antistatisk materiale, som ved modtagelsen af varen. 

Klager
Er der noget du er utilfreds med så send en klage til os - der findes som udgangspunkt ingen dumme spørgsmål kun dumme svar. Klager sendes til vores kvalitetschef på risros(@)compumail.dk - mærket "Klage" i emneboksen. Alle klager tages seriøst - det kunne jo være vi har lavet en fejl eller at vi kan blive endnu bedre.
Har du spørgsmål, kommentarer eller forslag til vores site hører vi gerne fra dig. Sendes til webmaster@compumail.dk.

Salgs- og leveringsbetingelser
Online Ordrer modtaget inden kl. 18:18 mandag-torsdag og 18:00 fredag sendes normalt samme dag med Post Danmark A/S eller GLS A/S til levering den efterfølgende hverdag medmindre andet er aftalt.
Hvis ordre bestilt inden deadline ikke kan ekspederes samme dag vil du modtage en mail eller blive kontaktet telefonisk.

Bestillingen 
Bestillinger kan afgives via Internettet 24 timer i døgnet til de annoncerede online priser der er gældende på ordretidspunktet. Hvis vores site af en eller anden grund ikke fungerer er det undtagelsesvis muligt at sende ordre via e-mail til salg(@)compumail.dk.
Sådan foretager du en bestilling:

  1. Varer der ønskes bestilt lægges i indkøbskurven.
  2. Når du har fundet de varer som du ønsker at købe skal du checke ud via indkøbskurven. Er du registreret kunde kan du logge ind ellers skal du først oprette dig som kunde, hvor du opgiver dit navn, adresse, telefonnummer og email.
  3. Når du har afgivet din bestilling, modtager du en mail fra os, hvor vi fortæller dig at vi har modtaget din bestilling. Det er IKKE en ordrebekræftelse, dvs. vi forbeholder os ret til at annullere din bestilling i tilfælde af prisstigninger, valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl m.m.
  4. Når varen sendes fra os modtages en e-mail bekræftelse på leverancen.
  5. Senere fremsender vi en email med bl.a. Track & Trace nummer på de fremsendte pakker.

Alle bestillinger og aftaler kan kun indgås på dansk og der kan kun leveres i Danmark. 

Manglende leverance 
Ved manglende leverance fremsendes forespørgsel pr. E-mail til salg(@)compumail.dk og du bør medsende en kopi af ordrekvittering som du har modtaget som bevis for bestilling på e-mail. Skriv evt. dit telefonnummer, så vil vi kontakte dig hurtigst muligt. Alle pakker der sendes fra os sendes med Post Danmark A/S eller GLS A/S og kræver modtagerkvittering, det er en ekstra sikkerhed for at pakken når frem til den rette modtager. 
Forsvinder en pakke i speditørens system afsendes ny pakke uden ekstra omkostning hurtigst muligt efter speditørens oprettelse af reklamationssag.

Modtagelse af varer 
Ved modtagelse af en forsendelse bør du som en ekstra sikkerhed for dig undersøge om pakkens indhold svarer til det du har bestilt og er blevet faktureret for. Vi tager forbehold for hvad vedlagte dokumentation angår - kan i nogle tilfælde være beregnet til flere modeller af samme type. Som udgangspunkt medleveres alt tilbehør som vi modtager med varen. Er du i tvivl om noget i leverancen så send os en mail på salg(@)compumail.dk.
Et godt råd er altid at gemme original emballage. Skulle varen blive defekt er det bedst at sende den tilbage i original emballage - eller tilsvarende.
Hvis du modtager en pakke med fysiske fejl, opfordrer vi på det kraftigste til at der gøres indsigelse ved postmandens tilstedeværelse ved at åbne pakken i fællesskab for at konstatere eventuelle mangler eller skader, husk her at gøre skriftlig indsigelse for eventuelt senere brug. Alternativt kan du nægte at modtage den og straks tage kontakt til os, så sørger vi hurtigst muligt for at køre en reklamationssag hos fragtmanden. Når fragtmanden har accepteret sagen, fremsender vi en ny vare til dig.

 

Annullering af ordre 
Hvis en ordre ønskes annulleret skal det gøres hurtigst muligt efter bestilling. Den ordrekvittering du har modtaget fra os sendes tilbage til os på salg(@)compumail.dk - med ordet "ANNULLERET" i emneboksen. Husk at gøre det hurtigt da vi løbende plukker og pakker ordre på lageret. Så vidt det er muligt skal det gøres inden kl. 14.

Ændring/tillæg til ordre 
Ændring af ordre skal gøres hurtigst muligt efter bestilling. Den mail med bestillingsoversigten, som du har modtaget fra os, sendes tilbage til os på salg(@)compumail.dk - med ordet "ÆNDRING" i emneboksen samt klar og tydelig besked på hvad der skal ændres. Husk at gøre det hurtigt da vi løbende plukker og pakker ordre på lageret. Så vidt det er muligt skal det gøres inden kl. 14. Hvis ordren er faktureret er der ikke mulighed for at ændre ordren. Bemærk ved kort betaling må vi, for din sikkerhed og vores betalingsaftale, ikke tilføje varer til en eksisterende ordre medmindre det beløb der trækkes totalt for ordren forbliver det samme eller bliver mindre. 

Priser
Alle priser er incl. 25% dansk moms og gælder kun i Danmark. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer uden varsel, udsolgte varer, valutaændringer og force majeure. Alle priser er incl. evt. danske afgifter. Vores priser opdateres dagligt på vores hjemmeside. Dvs. at vi løbende tilpasser os dollar kurser, prisændringer mm.

Betaling 
Betaling kan foretages på følgende måder:

Betalingskort
Ved afgivelse af ordre kan der vælges betaling med følgende kort: 

 PBS opkræver kr. 1,45 + 0,1%, eller minimum 0,70 i gebyr
 PBS opkræver kr. 1,45 + 0,1%, eller minimum 0,70 i gebyr
 PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort)
 PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort)
 PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort)
 PBS opkræver 1,25%, eller minimum 0,70 i gebyr (ved dansk udstedt kort)

En del af sikkerheden ved betaling med kort over Internettet er, at købsbeløbet først hæves når forsendelse har fundet sted. Hos Compumail ApS kan du trygt handle med betalingskort uden risiko af nogen art. Hvis man har mistanke om misbrug kontakter man blot sin bank og gør indsigelse - kan det dokumenteres, at der er tale om svindel bliver beløbet ført tilbage på din konto. Vi har valgt at benytte DIBS pga. de yderst strenge sikkerhedskrav, der stilles til indløsere af betalingskort. DIBS samler kortinformationen, det vil sige, at vi IKKE kender kundens kortnummer m.m., men fra DIBS får et valideringsnummer. Vi gemmer kun dette nummer og kan ved aflevering af dette få trukket et beløb op til det, du har godkendt - og kun det. Dine kortinformationer gemmer DIBS på en server, som ligger bag en firewall og på en server, der har en meget stærk 128-bit-kryptering. Ved betaling med betalingskort pålægges et gebyr, alt efter korttype, fra DIBS.

Netbetaling
Ved afgivelse af ordre kan der vælges netbetaling fra følgende bank:

 PBS opkræver kr. 2,- i gebyr

Betaling sker igennem DIBS, som tager kontakt med Danske netbank. Her sker overførsel som en almindelig kontooverførsel, dvs. med samme høje sikkerhed som i Danske Banks sikkerhedssystemer. 

Forudbetaling
Vi modtager ikke forudbetaling primært af følgende 2 årsager - for administrativt krævende samt for ikke at stille dig juridisk ringere som forbruger. 

Leasing
Ved køb af større løsninger er der mulighed for ved kontakt til os på e-mail salg(@)compumail.dk at undersøge muligheden for leasingaftale.

Kreditkøb
Ved køb via Compumail ApS er der ikke mulighed for at opnå kredit - der henvises til vores øvrige afdelinger (detail og Engros afdeling), send evt. en mail til os på salg(@)compumail.dk for at høre nærmere om kreditmuligheder. IT virksomheder og IT afdelinger kan oprettes på www.d-c-s.dk.

Reklamation
Compumail ApS yder 2 års reklamationsret ved forbrugerkøb. Compumail ApS yder 12 måneders reklamationsret ved handelskøb, dvs. ved salg til virksomheder. Ved reklamationer i handelskøb påløber der ikke yderligere 1 års reklamationsret.

Skulle varen, mod forventning, gå i stykker under reklamationsretten, udbedres fejlen hos os, hos producenten eller hos producentens servicepartner. Skader på produktet, som skyldes modifikationer, betjeningsfejl, monteringsfejl eller håndteringsfejl er ikke dækket af reklamationsretten. Compumail ApS fralægger sig ethvert ansvar for tabte data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. I det omfang Compumail ApS Aps måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger m.v.

I visse tilfælde håndteres reklamationer i samarbejde med producenten/servicepartner. I sådanne tilfælde anbefaler vi at varen sendes direkte til producenten/servicespartneren (fremgår af vareoplysninger på faktura) for hurtigere behandlingstid. Se evt. i den medfølgende dokumentation eller under kundeservice i hovedmenuen, hvem der håndterer support og reklamation. Bemærk at eventuelle labels, garantimærker m.m. under ingen omstændigheder må fjernes fra selveproduktet. I sådanne tilfælde kan reklamationsretten bortfalde.
Er der tvivl om berettigelse af en reklamation send venligst en e-mail til support@compumail.dk. Ved uberettigede reklamationer forbeholder vi os retten til at fakturere et administrationsgebyr på kr. 300,- inkl. forsendelsesomkostninger for vores omkostninger ved håndteringen. I de tilfælde hvor producenten yder længere reklamationsret eller garanti udover købelovens bestemmelser er det på dennes betingelser. Ved reklamation bør der oprettes en RMA sag via vores hjemmeside. Du bør påføre RMA nummeret på pakken. 

Når du har opdaget en mangel ved en vare, skal du reklamere inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. 

Hvad er ikke omfattet af reklamationsretten?
Vi tager forbehold for, at reklamationsretten kan bortfalde ved forkert- og uautoriseret anvendelse eller ved fysisk beskadigelse af produktet samt mangelfuld håndtering, f.eks manglende brug af antistatisk emballering. Ved produkter med "garanti label" der har været åbnet bortfalder reklamationsretten, gælder f.eks powersupply eller komplette PC-løsninger. Varer som ikke er dækket af reklamationsretten vil blive returneret mod opkrævning af et gebyr, som dækker administration og behandling. 

Sådan foretager du en reklamation 
Følgende procedure bør gennemføres ved reklamtion:

  1. Du skal oprette en RMA sag på vores hjemmeside
  2. Indtast faktura nummer og konto nummer.
  3. Vælg den eller de vare(r) fra din faktura som er defekt(e).
  4. Er det en hel PC, vælg da navnet på din PC (varenummer 1981184) .
  5. Indtast serie nr, operativsystem, fejlbeskrivelse, indleveret tilbehør mm.

Du har nu registreret din RMA sag. Påfør det tildelte RMA nummer på fragtlabelen, når du sender varen til os.

Medsendes der tilbehør, som ikke er nævnt i RMA sagen, opfordrer vi dig til at nævne dette i sagen, for at undgå senere misforståelser og evt. forlænget behandlingstid. 

Hvis det ikke er muligt at benytte online RMA sag skal der som minimum oplyses samme informationer som fremgår af vores online reklamationssystem, dvs. faktura nr, navn og adresse, vare beskrivelse og fejlbeskrivelse.

Vi gør opmærksom på reklamationstiden kan forlænges eller i værste fald ikke udføres ved manglende indsendelse af manualer, driver, kabler m.m. Det anbefales at varer sendes med Post Danmark A/S som pakke, husk at gemme kvitteringen. Det er som sikkerhed for, at kunne spore pakker i tilfælde af, at pakken forsvinder i Post Danmarks system. Post Danmarks A/S dækker værdier på op til kr. 3800,- incl. moms i tilfælde af, at en pakke bortkommer eller bliver beskadiget. Bemærk: gælder ikke ved uforsvarlig, mangelfuld emballering.

Bemærk - vi modtager ikke pakker pr. efterkrav. Du bør som minimum benytte samme emballering som ved modtagelsen af varen.

Hvis en vare viser sig ikke at være købt hos os returneres varen med opkrævning af et administrationsgebyr på kr. 300 inkl. forsendelsesomkostninger.

Reklamations behandlingstid
Normal reklamationsbehandlingstid er fra 2 - 14 dage. Gennemsnitlig tager en reklamation ca. 5 arbejdsdage at få igennem vores tekniske afdeling. Bemærk til reklamationsbehandlingstiden skal tillægges 2 dage (frem og tilbage) hvor varen befinder sig i posten samt weekend og helligdage. Hvis varen er udgået af sortiment eller afløst af ny model kan reklamationsbehandlingstiden forlænges, da vi skal afvente varens ombytning fra vores leverandør. I visse tilfælde vil der ske en ombytning til en tilsvarende model pga. udgåede modeller m.m. Ved manglende tilbehør kan reklamationsbehandlingstiden også forlænges.
Efter endt reklamation sender vi varen gratis tilbage til dig. 

Ingen fejl konstateret 
Indleveres en vare under reklamationsretten, som ikke er fejlbehæftet, opkræves et testgebyr på 300 kr. incl. moms. Skal vores tekniske afdeling deltage i fejlsøgningen er det på timebasis á kr. 500,- pr. time incl. moms.
Hvis der ved eftersyn af varen ikke findes fejl i forhold til fejlbeskrivelsen vil der blive faktureret et eftersynsgebyr for anvendt teknisk assistance på kr. 300,- plus forsendelsesomkostninger tilbage til dig. 
Eftersynsgebyret gælder pr. del der indsendes. Skal der tages del i fejlsøgning på flere produkter samtidig er det efter vores normale værkstedspriser pr. påbegyndt ½ time (timepris kr. 500,- incl. moms). Hvis det viser sig at være sammensætningen af produkterne der er årsag til reklamationen er det ikke omfattet af reklamationsretten. Ved fejlsøgning på software-relaterede problemer SKAL der medsendes original licensbevis / software. 

Der må forventes tab af data/software ved indlevering af harddiske til reklamationsbehandling. Alternativt kan vi mod betaling undersøge muligheden for at redde data, venligst oplys dette ved indlevering. Vores tekniske afdeling opererer med en bagatelgrænse for reklamationer på kr. 500,- incl. moms. Koster en reklamation mindre end kr. 500,- vil der ikke blive taget kontakt til kunden på forhånd før reklamationen udbedres. Der tages forbehold for, at reklamationsvarer sendt til extern leverandør kan koste mere end bagatelgrænsen på kr. 500,- såfremt reklamationsbestemmelserne ikke er overholdt.

Forespørgsel til en reklamation
Status på en igangværende RMA sag kan til enhver tid ses under kundeservice.

Fortrydelsesret
Når du handler hos Compumail ApS har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret. Dette vedrører eksempelvis produkter der er tilpasset og produceret efter dine ønsker, samt plomberede og forseglede varer, bl.a. software. 

Varerne skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og antal som de er modtaget. Manglende eller beskadiget original emballage kan betyde, at varen ikke anses for tilbageleveret i væsentlig samme stand og mængde, hvilket vil kunne betyde en værdimæssig forringelse af varen, der kan resultere i at købsbeløbet mistes helt eller delvist. Det samme gør sig gældende i tilfælde af, at varerne reelt er taget i brug eller hvis de er blevet beskadiget under brug, f.eks. i tilfælde af, at varerne er håndteret på anden måde, end det var nødvendigt, for at kunne fastslå deres egenskaber og den måde hvorpå de fungerer. I disse tilfælde ansættes værdien skønsmæssigt af Compumail ApS ud fra en vurdering af gensalgsværdien. 

Husk altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Ligeledes skal alt tilbehør i form af manualer, kabler, drivere m.m. medfølge og det skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde. Der må ikke skrives adresser m.m. direkte på emballagen på varer der sendes i original emballage, eksempelvis kabinetter og skærme. Her må der kun påklæbes en almindelig fragtlabel. Bemærk venligst at virksomheder ikke har 14 dages returret. Ved indsendelse af varer fra en virksomhed, med henblik på anvendelse af returret, vil disse blive returneret mod et håndteringsgebyr og forsendelsesomkostninger. 
 

Sådan kan du returnere en vare: 
For at gøre din fortrydelsesret gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og de skal være os i hænde senest 14 dage efter du har meddelt os, at du har fortrudt købet. 

Vi beder dig udfylde og vedlægge dette returneringsskema (tryk her), hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Returadressen er følgende: 
Compumail ApS 
Høgemosevænget 1
8380 Trige

Mærk fragtlabelen med "RETUR". Compumail ApS anbefaler at du anvender Post Danmark og at pakken sendes som en almindelig postpakke. Herved kan pakken spores. Du skal selv betale for fragten ved returnering af en vare. Hvis du ønsker det kan du også bestille en fragtlabel igennem os til 50 kr. inkl. moms. Dette kan bestilles under udfyldelsen af ovennævnte returneringsskema.

Forsvarlig returnering 
Alle varer der returneres til Compumail ApS skal være forsvarligt emballeret. Skader som følge af mangelfuld emballering medfører at fortrydelsesretten bortfalder, da produktet ikke er leveret tilbage i samme væsentlige stand. Produkter der leveres i antistatisk materiale skal ligeledes returneres i samme type antistatiske materiale, som ved modtagelsen. Undlades dette kan varen tage skade og herved bortfalder fortrydelsesretten, da varen ikke er tilbageleveret i samme stand.

Fejl / mangler i leverancer
Eventuelle fejl og mangler bedes meddelt os inden rimelig tid efter konstatering. Sendes på salg(@)compumail.dk - som minimum bør oplyses fakturanummer, onlineordrenummer, dit navn og adresse samt evt. telefonnummer, så vi hurtigt kan komme i kontakt med dig og få løst dit problem. Før du henvender dig til os venligst check om der virkelig er tale om en fejl eller mangel.