Kundeservice er live på
chatten man-fre fra 9-17

 EN/  DA/  SV/

Kundeservice og FAQ

På denne side får du svar på en lang række af de spørgsmål, du måtte have - og hvis du ikke finder det her, kanb du altid tage fat i os på salg@compumail.dk

Hos Compumail lever vi af tilfredse kunder, og derofr gør vi alt hvad der står i vores magt for at sikre, at alle alle ordrer, henvendelser og reklamationer foregår som nemt og bekvemt som overhovedet. Derfor står vi til rådighed alle hverdage mellem 9 og 17, ligesom vi har forsøgt at sammensætte en så information FAQ som mulig herunder.

Hvornår modtager jeg min ordre?
Når vi har hele din ordre på lager, sender vi den samme dag. Du kan følge status på ordrer, hvis du trykker på dit brugernavn i øverste højre hjørne og vælge "ordreoversigt".

Jeg har modtaget et defekt produkt – hvad gør jeg?
Det sker desværre, at der er fejl i nogle produkter. Hvis du modtager et defekt produkt, er det vigtigt, at du selv tester produktet grundigt. Når du har konstateret, hvad fejlen er, kan du oprettet en reklamationssag ved at klikke på dit brugernavn i øverste højre hjørne.

Når du har indsendt en reklamation eller returnering, vil du altså få tilsendt en bestillingsbekræftelse på mail, når du har modtaget varen. I mailen får du instruktioner om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation/returnering.

Er min ordre afsendt?
Når du har lagt en ordre, modtager du en mail som bekræftelse. Bemærk, at vi kun sender ordrer afgivet inden 18:18 man-tors og 17:00 fredag samme dag, forudsat at vi har alle produkterne på lager.

Når vi er klar til at afsende til ordre, modtager du en ordrebekræftelse fra os med information om, hvilke produkter du har bestilt. Når ordren er afsendt, modtager du track and trace-oplysninger på mail, så du kan følge din ordre.

Jeg har spørgsmål til produkter, ordrer eller noget helt tredje
Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på vores chatfunktion, som er live mandag til fredag mellem 9 og 17. Hvis du skriver til os uden for chattens åbningstider, vil du få svar via mail.

Derudover kan du ringe til os på 70 25 25 05.

Hvornår har i åbent?
Hos Compumail, har vi åbent i hverdage mellem 9 og 17, men du kan selvfølgelig altid lægge ordrer på vores hjemmeside.

Er produktet på lager?
Du kan se lagerstatus på alle vores produkter.

Lagerstatus er markeret på produkterne med tre forskellige farver:

  • Grøn: Produktet er på lager og klar til afsendelse samme dag.
  • Gul: Der vil være forlænget leveringstid på produktet – enten fordi det er på vej ind eller fordi det befinder sig på vores fjernlager.
  • Rød: Produktet er udsolgt, og vi kan desværre ikke skaffe det på nuværende tidspunkt.

Kan jeg bestille både grønne og gule produkter i én ordre?
Det kan du godt. Du skal dig være opmærksom på, at vi først afsender din ordre, når alle produkterne er på lager. Hvis du ønsker at modtage dele af ordren så hurtigt som muligt, skal du dele din ordre op.

Hvordan er emballacen på produkterne?

  • Bulk: Produktet leveres uden flot emballace og oftest kun i en antistatisk pose. Som hovedregel er produktet helt som andre versioner – der medfølger blot ikke emballace, manualer osv.
  • Whitebox: Som bulk-versioner, bortset fra lidt bedre emballering.
  • Retail: Samme emballace, som du finder i fysiske butikker.

Hvor er mine pakker?
Når du har modtaget din e-mail fra os med track and trace-oplysninger, kan du følge din pakke hos GLS eller PostNord. Har du af én eller anden årsag mistet dine track and trace-oplysninger, kan du finde dem i din ordreoversigt.

Har du af én eller anden årsag ikke modtaget track and trace-oplysninger, kan du henvende dig til os via salg@compumail.dk eller på vores chat her på siden.

Hvordan sletter eller ændrer jeg på en ordre?
Har du afgivet din ordre og har du modtaget en mail med oversigt over din bestilling, så kan du ændre på ordren ved at kontakte os via chatten eller på salg@compumail.dk hurtigst muligt i tidsrummet 9.00 - 17.00 på hverdage.

Har du modtaget en ordrebekræftelse er det desværre forsent at ændre på ordren. Her beder vi dig anvende din returret for evt. returnering af varen eller foretage en ny bestilling på den ønskede vare.

Kan jeg afhente en ordre?
Nej, det er ikke muligt at afhente ordrer hos Compumail.dk.

Hvis du ønsker at afhente en ordre, henviser vi til Århus PC-lager.

Hvordan opretter jeg en kundeprofil hos Compumail.dk?
Det gør du ved at trykke på den grønne registrer-knap øverst i højre hjørne.

Hvordan redigerer jeg min kundeprofil hos Compumail.dk?
Det gør du ved at klikke på dit brugernavn i øverste højre hjørne.

Jeg har glemt mit password – hvad gør jeg?
Du kan nulstille dit password fra login-siden, hvorefter du kan indtaste et nyt.

Har jeg fortrydelsesret?
Når du handler hos Compumail ApS har du 14 dages fortrydelsesret på onlinekøb, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret. Dette vedrører eksempelvis produkter der er tilpasset og produceret efter dine ønsker, samt plomberede og forseglede varer, bl.a. software.

Varerne skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og antal som de er modtaget. Manglende eller beskadiget original emballage kan betyde, at varen ikke anses for tilbageleveret i væsentlig samme stand og mængde, hvilket vil kunne betyde en værdimæssig forringelse af varen, der kan resultere i at købsbeløbet mistes helt eller delvist. Det samme gør sig gældende i tilfælde af, at varerne reelt er taget i brug eller hvis de er blevet beskadiget under brug, f.eks. i tilfælde af, at varerne er håndteret på anden måde, end det var nødvendigt, for at kunne fastslå deres egenskaber og den måde hvorpå de fungerer. I disse tilfælde ansættes værdien skønsmæssigt af Compumail ApS ud fra en vurdering af gensalgsværdien.

Husk altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Ligeledes skal alt tilbehør i form af manualer, kabler, drivere m.m. medfølge og det skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde. Der må ikke skrives adresser m.m. direkte på emballagen på varer der sendes i original emballage, eksempelvis kabinetter og skærme. Her må der kun påklæbes en almindelig fragtlabel. Bemærk venligst at virksomheder ikke har 14 dages returret. Ved indsendelse af varer fra en virksomhed, med henblik på anvendelse af returret, vil disse blive returneret mod et håndteringsgebyr og forsendelsesomkostninger.

Hvordan returnerer jeg et produkt?
For at gøre din fortrydelsesret gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og de skal være os i hænde senest 14 dage efter du har meddelt os, at du har fortrudt købet.

Returadressen er følgende:
Compumail ApS
Høgemosevænget 1
8380 Trige

Mærk fragtlabelen med "RETUR". Compumail ApS anbefaler at du anvender Post Danmark og at pakken sendes som en almindelig postpakke. Herved kan pakken spores. Du skal selv betale for fragten ved returnering af en vare. Hvis du ønsker det kan du også bestille en fragtlabel igennem os til 50 kr. inkl. moms.
Dette kan bestilles under udfyldelsen af vores returskema.

Forsvarlig returnering
Alle varer der returneres til Compumail ApS skal være forsvarligt emballeret. Skader som følge af mangelfuld emballering medfører at fortrydelsesretten bortfalder, da produktet ikke er leveret tilbage i samme væsentlige stand. Produkter der leveres i antistatisk materiale skal ligeledes returneres i samme type antistatiske materiale, som ved modtagelsen. Undlades dette kan varen tage skade og herved bortfalder fortrydelsesretten, da varen ikke er tilbageleveret i samme stand.

Fejl / mangler i leverancer
Eventuelle fejl og mangler bedes meddelt os inden rimelig tid efter konstatering.
Sendes på salg@compumail.dk - som minimum bør oplyses fakturanummer, onlineordrenummer, dit navn og adresse samt evt. telefonnummer, så vi hurtigt kan komme i kontakt med dig og få løst dit problem. Før du henvender dig til os venligst check om der virkelig er tale om en fejl eller mangel.

Kan jeg få min ordre sendt til andre lande end Danmark?
Nej, hos Compumail.dk sender vi kun ordrer inden for Danmarks grænser.

Jeg har modtaget et forkert produkt – hvad gør jeg?
Hvis du har modtaget et andet produkt end det, du har bestilt, skal du straks kontakte os på salg@compumail.dk, så vi kan rette op på fejlen.

Fragtpriser
Vi sender med Post Danmark A/S, GLS A/S eller med RR-express hvis du skal bruge din pakke hurtigt og bor i Aarhus eller omegn - valget er dit.

Ved ordreafgivelse kan der vælges mellem almindelig forsendelse (betaling med betalingskort) eller erhvervspakke. Som tillæg kan der vælges ekspress. GLS Ekspres forsendelser kan med fordel vælges, hvis du skal bruge din vare tidligt dagen efter - så vil pakken blive leveret inden kl. 10. Dog kun på hverdage.

Skal du bruge din pakke lørdag, kan du vælge Post Danmark Pakkeshop - da vil din pakke ligge klar til afhentning lørdag.

Du kan vælge at få sendt din pakke til din arbejdsplads. På denne måde kan pakken sendes som erhvervspakke, og priserne er således lidt lavere. Det er dog vigtigt at forstå, at der SKAL være registreret en virksomhed med CVR nummer på adressen, hvortil pakken sendes - eller der skal være tale om en offentlig virksomhed/institution. Hvis ikke, vil der blive pålagt et gebyr.

Fragt udregnes ud fra varens volumenvægt og tillægges ordre automatisk ud fra følgende tabel (priser er inkl. moms). Der henvises til Postdanmarks hjemmeside for yderligere forklaring på volumenvægt.

Hjælp! Mine penge er spærret på mit Mastercard – hvad gør jeg?

Har du et Mastercard, og har du nogensinde stået i den situation, at du, efter at have fortrudt en handel, har fået låst det pågældende beløb på dit kort i helt op til 30 dage?

Hvis svaret er ja, så er du bestemt ikke den eneste, og det er en problemstilling, der er frustrerende for såvel forbruger som for os som webshop.
Sagen er nemlig den, at vi/netbutikken intet har at gøre med at pengene bliver reserveret på din konto, og derfor er en løsning som oftest helt ude af vores hænder.

Om du kan få slettet en reservation, afhænger af de kortholderregler, der fulgte med, da du fik dit Mastercard. Reglerne fra bank til bank minder meget om hinanden, men der er dog variationer, og derfor kan man ikke bare gå ud fra at reglerne er de samme i f.eks. Nordea og Jyske Bank.

Nordeas regler er forholdsvis typiske for de fleste danske pengeinstitutter, og derfor er følgende fremgangsmåde en god rettesnor:

1. Tag kontakt til vores bogholderi. Der er en chance for, at de, via deres betalingsløsning, kan slette reservationen uden at banken skal involveres.

2. Er det ikke muligt, er det din kortudsteder, du skal have fat i. Du skal dog kunne dokumentere, at du har kontaktet eller forsøgt at kontakte os, før banken vil hjælpe.

3. Din bank undersøger herefter sagen, og har mulighed for at frigive pengene i mellemtiden.

Baggrund – derfor reserveres dine penge
Årsagen til at pengene, i en kortere eller længere periode, bliver reserveret og ikke kan bruges skal findes i den type af betalingskort som et Mastercard er.

Et Mastercard adskiller sig dog fra de fleste andre betalingskort på et punkt, der er helt væsentligt i forhold til problemstillingen med penge, der bliver reserveret på kontoen.

Forskellen er, at når man handler med Mastercard, bliver pengene ikke hævet med det samme, og da man som sagt ikke kan hæve et større beløb end der er til rådighed på ens konto, er det nødvendigt for kortudstederen at reservere købsbeløbet, så man er sikker på, at pengene også er på kortet, når de skal trækkes.

Stem på Compumail
Har du haft gode erfaringer med Compumail opfordrer vi dig til at give os en bedømmelse på TrustPilot.

Er du mod forventning utilfreds, så send en mail til support@compumail.dk, hvor du fortæller os hvad du er utilfreds med. Vi vil gerne blive endnu bedre.

Jeg har ikke modtaget min vare - hvad nu?
Ved manglende leverance fremsendes forespørgsel pr. e-mail til salg@compumail.dk , hvor du bør medsende en kopi af ordrekvittering som du har modtaget som bevis for bestilling på e-mail. Alle pakker bliver sendt med Post Danmark A/S eller GLS A/S, og kræver modtagerkvittering, det er en ekstra sikkerhed for at pakken når frem til den rette modtager. Forsvinder en pakke i speditørens system afsendes ny pakke uden ekstra omkostning hurtigst muligt efter speditøren har oprettet en reklamationssag hos os.

Registrering af reklamation
Hvis du har købt en vare hos os, som mod forventning er defekt og ønsker at reklamere over den, skal vi have den ind til vores tekniske afdeling for undersøgelse, før afhjælpning kan foretages. Vores reklamationsbehandlingstid er normalt 2-14 dage. Ved udgåede modeller tages forbehold for at producenten / vores leverandør ikke kan overholde vores normale reklamationstid.

Du opretter en reklamationssag ved at klikke på dit brugernavn i øverste højre hjørne.

RMA-indsendelse
Varen skal senest være os i hænde 3 uger efter RMA-sags oprettelse. Hvis der konstateres en "ikke synlig" defekt ved en vare, skal der oprettes en reklamations-sag inden for 2 måneder, fra fejlen konstateres.
Bemærk! I tilfælde af at der konstateres fysiske skader eller mangler ved et produkt skal der reklameres øjeblikkeligt.

Vi håndterer selv hovedparten af service og support på vores produkter. Derudover varetager en del af vore leverandører selv deres support. Det er derfor vigtigt at du sikrer dig hvem der håndterer reklamationen på din vare. Det vil fremgå af fakturen ud for den pågældende vare.

Er der tvivl om overholdelse af vores reklamationsbestemmelser, send en email til support@compumail.dk og vi vender tilbage hurtigst muligt med vores vurdering.

Compumail ApS
Høgemosevænget 1
8380 Trige

RMA-forespørgsel
Status på igangværende RMA-sager kan til enhver tid undersøges online.

Ved spørgsmål til sager skal du altid oplyse sagens RMA-nummer.

Klageadgang
Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@compumail.dk. Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.

Support
Har du spørgsmål til en vare der er købt hos os, hvor producenten ikke selv leverer support på?
Send da spørgsmål på følgende e-mail: support@compumail.dk. Bemærk at det ikke altid er Compumail der har support på produktet.

'Inden du kontakter os bedes du først gennemgå følgende tjekliste for at løse dit problem:

  • Læs manual / readme filer grundigt igennem
  • Check producentens hjemmeside for FAQ, bios / driver update
  • Check evt. PC'ens andre enheder for evt. kompabilitetsproblemer
  • Prøv at formatere harddisk og geninstallere originalt operativsystem - HUSK bundkort driver
  • Hvis du har mulighed for det så prøv varen i en anden PC - løser ofte mange problemer!
  • Se evt. vores testbeskrivelser for hjælp.

Hvordan får du support på et produkt?
Løser ovennævnte ikke dit problem, og leverer producenten ikke selv support, kan du sende en mail til support@compumail.dk.

Hvad supporterer vi ikke?
Vi supporterer ikke spørgsmål der forefindes i medfølgende dokumentation / readme filer eller spørgsmål, eller basis viden som man kan forventes at vide for at kunne installere det købte produkt. Vi supporterer ikke produkter der ikke er købt hos os eller produkter der er udenfor reklamationsret. Vi supporterer ikke produkter hvor producenten selv tilbyder support, enten pr. telefon eller pr. e-mail.